Teloteket varnar sina kunder för bluffsamtal från telefonsäljare

Teloteket varnar sina befintliga kunder för missvisande samtal

Allt fler kunder till mobiloperatören Teloteket blir uppringda av andra säljbolag och vilseledda. Detta blir ett allt vanligare problem för våra kunder, säger Patrik Lindberg driftchef på Teloteket.

Det vanligaste tillvägagångssättet är att en säljare tar kontakt med en kund till Teloteket och kommer med diverse påhittade och felaktiga anklagelser och påståenden om Teloteket. 
Det kan vara allt från att Teloteket gått i konkurs till att svenska staten skulle ha stängt ner bolaget, dessa påståenden är naturligtvis helt påhittade. 
Vi har märkt en ökning av dessa inkommande samtal till vår kundtjänst senaste tiden. Kunder ringer in och blivit vilseledda av andra säljbolag genom dessa tillvägagångssätt. Kunder som blivit utsatta för dessa samtal har även ofta tecknat nya abonnemang av den säljaren som kontakt dem. 

Vad ska man göra om man blivit drabbad? 

Har du som kund råkat ut för dessa samtal ber vi dig att ringa vår kundservice på 0770-25 25 25.
Vi har varken gått i konkurs eller stoppat verksamheten och alla kunders abonnemang fungerar precis som vanligt, säger Patrik Lindberg.
På vår hemsida lägger vi ut alla nyheter och händelser rörande Teloteket.

Varför ringer dem till era kunder?

Vi tror att de flesta operatörerna känner samma sak. Telekom-marknaden har exploderat under de senaste åren och med en stor ökning av både återförsäljare och virtuella mobiloperatörer.
Det är inte enbart våra kunder som blir vilseledda men vi har valt att gå ut med en varning till våra kunder, säger Patrik Lindberg. 
Teloteket bryr sig om sina kunder och försöker göra allt för att detta inte ska drabba fler kunder. Vi släpper inte iväg våra kunders telefonnummer utan deras medgivande till annan operatör. Vi rekommenderar våra kunder att alltid rådfråga oss innan man tecknar nya avtal rörande telekom.
Alla våra kunder har en egen kontaktperson som man kan vända sig till annars går det även bra att kontakta kundservice precis som vanligt, säger Patrik Lindberg. 
Besök mobilbetyg.se för att läsa mer om företaget och granska kundomdömen. 

Läs även: Teloteket förvärvar kundstock av Alektum.

Kontaktuppgifter

Support: 0770-25 25 25
Tryckval 1: Nummerflytt
Tryckval 2: Abonnemang, Teknisk-support eller Övriga ärenden 
E-post: support@teloteket.se 
Teloteket

1 Trackback / Pingback

  1. Teloteket förvärvar kundstock av Alektum Group - Mobil För Alla

Lämna kommentar

Din e-mail kommer ej att publiceras.


*